Oroszlány mind a nemzetközi közlekedési folyosók (közút, vasút), mind az országos főútvonalak tekintetében kedvező megközelíthetőséggel rendelkezik. A Dunántúl legdinamikusabban fejlődő területén, a gazdaságilag és iparilag kiemelten fejlett Budapest – Győr – Székesfehérvár fejlesztési háromszög közepén helyezkedik el, jó közlekedési kapcsolatokkal mindhárom város irányába. A térségi és a fő logisztikai kapcsolódás legfontosabb pontjai az M1 autópálya és az 1-es főút (mindkettő 15 percen belül elérhető).
Mór – Oroszlány – Tatabánya útvonalon, az M1-es autópályára való még kedvezőbb eljutás érdekében elkerülő és autópálya bekötő út tervezése van folyamatban kormányzati szinten, amellyel közvetlen elérés válik lehetővé az Oroszlányi Ipari Park számára is a településen belüli szakaszok kihagyásával. A tervezett két vonalvezetés a 2. sz. térképrészleten látható. A két változatról való döntés 2016-ban várható.
További, fontos közlekedési útvonalak a 8119. számú és a 8143. számú
felújított közforgalmi utak, közvetlen kapcsolódással a 81-es teljes körűen felújított
főútvonalhoz Mór-Székesfehérvár, illetve Csákvár- Székesfehérvár felé, illetve az M7
autópályához (40 perc).
A komáromi és az esztergomi Duna hidakon keresztül rövid úton elérhető Szlovákia is,
illetve a Komáromi Nemzetközi Kikötő igénybevételével könnyen bekapcsolható a dunai nemzetközi fő hajózási
útvonal. Komáromnál a jelenleg is zajló fejlesztéseknek köszönhetően, várhatóan 2016-ban új dunai híd épül,
azonban még 2015-ben megvalósul a közforgalmi kereskedelmi és teherkikötő további bővítése, fejlesztése is,
amellyel az intermodális kapacitás tovább növekszik. Ezen beruházásokkal szorosabb kapcsolat alakulhat ki a
megyei közúti-, vasúti- és vízi szállítás között.
Település neve | Közúton mért távolság (km) |
Közúton mért távolság (perc) |
---|---|---|
Budapest | 75 | 55 |
Pozsony | 150 | 100 |
Bécs | 195 | 120 |
Komárom | 42 | 10 |
Esztergom | 64 | 66 |
Hegyeshalom | 130 | 80 |
Rajka | 131 | 78 |
Tatabánya | 14 | 15 |
Székesfehérvár | 42 | 40 |
Győr | 72 | 56 |